Knihovna technicko taktických dat vybraných stavebních strojů. Stručný popis, obecné možnosti nasazení, hlavní technické parametry.
Silniční technika:
Válce:
Tandemové vibrační (živičné) a tahačové (zeminové) válce – ideální pro práce na zhutňování půdy a asfaltu. Tandemové vibrační válce naleznou využití na menších a úzkých plochách. Stroje jsou vybavené ochranným rámem ROPS, tlakovým zkrápěním, pohodlným sedadlem a dokonce ochranou proti vandalismu.
Tahačové válce od výrobce se liší od ostatních díky několika atributům. Mají optimální schopnost stoupání díky hydrostatickému dvouokruhovému pohonnému systému a unikátní systém excentrických závaží s ocelovými broky v pouzdrech umožňuje nastavení dvou amplitud pro různé půdní poměry. Samozřejmostí je také bezproblémová údržba.
Stabilizační a silniční frézy:
Frézy představují vrchol technického řešení ve svých kategoriích. Osazeny silnými, spolehlivými a úspornými motory poskytují svým operátorům vysokou směnovou produktivitu, snadné ovládání a manipulaci se strojem na stavbě.
Stabilizační frézy využívají klienti převážně pro stavby silnic, železničních koridorů a ploch komerčních zón. Hodí se však i pro zřizování skládek, kde vyrábí homogenní směsi pro základní utěsnění skládek proti podzemní vodě.
Ideální pro vnitroměstské oblasti, kde se vyžaduje malý poloměr otáčení, jsou silniční frézy Caterpillar. Automatické systémy řízení umožňují na milimetr přesné frézování také v zatáčkách. Stroje jsou vhodné pro asfaltové a betonové plochy, pro jejichž opravu jsou potřebné větší hloubky frézování, např. pásové a průmyslové plochy, kruhové objezdy, mosty nebo parkoviště.
Finišery s kolovým a s pásovým podvozkem:
Finišery s kolovými podvozky jsou výhodné při rychlém přejíždění mezi staveništi po vlastní ose. Strojníci si pochvalují optimální výhled a rovněž vynikající přístupnost k místům údržby díky nízko umístěným motorům.
Podstatně rozšířené finišery s pásovým podvozkem nabízejí lepší trakci na volném podkladu a tím i širší oblast použití. Vybavení strojů je příkladné: elektronické ovládání řízení, pohon a dokončovací lišta, bezdotykové a tím i neopotřebovávané ultrazvukové snímání dopravních šneků. Tyto stroje by neměly chybět v portfoliu každého silničáře.