Knihovna technicko taktických dat vybraných stavebních strojů. Stručný popis, obecné možnosti nasazení, hlavní technické parametry.
Dopravní technika:
Dempry s pevným rámem :
Pevné dampry jsou konstruovány pro maximální přepravní kapacitu. Díky nízko položenému těžišti mají velkou stabilitu při jízdě i sklápění v obtížném terénu. Ke speciálnímu vybavení těchto strojů patří automatický retardér zabraňující přetáčení motoru nebo systém sledování produkce.
Nejširší typová řada damprů s pevným rámem KOMATSU začíná nejmenším strojem HD325-7 až po největší model 930E o nosnosti 290 t. Právě největší modely nosností 150 - 290 tun jsou vyráběny specializovaným závodem KOMATSU HAULPAK a jsou proslaveny svým využíváním v nejtěžších pracovních podmínkách obřích dolů a lomů.
Jedním z typických přestavitelů nejnovější řady damprů KOMATSU je model HD405-7 spadající do, u nás oblíbené, kategorie 40 t damprů. Stroj je vybaven plně automatickou sedmistupňovou převodovkou K-ATOMICS, retardérem s kapalinovými lamelovými brzdami chlazenými olejem, nadstardadním retardérem s využitím energie výfukových plynů a dalšími technickými lahůdkami zajišťujícími vyjímečný výkon, hospodárnost, spolehlivost a dlouhou životnost se sníženými nároky na údržbu.
Ergonomicky navržená kabina s luxusním vybavením, pokrokovým systémem řazení K-ATOMICS a hydropneumatickým odpružením umožňuje snadné a přesné řízení a spolu s vysokým komfortem snižují únavu obsluhy.
Kloubové dempry :
Díky pohonu všech kol slaví kloubové dampry úspěch i v prostředí náročného terénu. Klidnou jízdu na zvlněném terénu zabezpečuje hydro-pneumatické pérování přední nápravy s dlouhým zdvihem a výkyvné uložení zadních náprav. Moderní dampry jsou vybaveny pro připojení moderních diagnostických přístrojů pro snadné vyhledání a odstranění funkčních závad.
Komatsu používá v nových kloubových dumperech vysoce moderní motory vycházející z osvědčených typových řad vlastních motorů. Motory využívají systému vstřikování common rail s velmi vysokým konstantním vstřikovacím tlakem 1200 bar a elektronickou regulací vstřiků. Koubové dumpery KOMATSU používají motory s největším obsahem válců a nejvyšším výkonem ve svých kategoriích. To vše při přísném dodržování všech emisních předpisů platných jak v Japonsku tak i v Evropě a USA. A to nejdůležitější na konec. Motory se mohou pochlubit též velmi příznivou spotřebou paliva.